Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oh, církevní restituce

20. 11. 2013 19:01:00
A máme to tady. Církevní restituce opět hýbou veřejným děním, neboť se očividně jedná o největší problém, s nímž se republika momentálně potýká. To samozřejmě není pravda, avšak pokud už svou kampaň postavíte na lživém tvrzení, že dokážete jednostranně odstoupit od smlouvy a vaši jednodušší voliči vám to sežerou, pak vám nezbývá, než po volbách začít improvizovat.

Přesně tak se chová nyní Bohuslav Sobotka, který nedávno udělal alespoň zdánlivě pořádek ve své straně, která svou představu stabilní politické situace v zemi předvedla ihned po volbách, kdy téměř rozložila sama sebe, a tak se nyní může začít s naplňováním programu. Jenže - ouha. Sliby hezké, ale kde na to vzít? Zvýšení daní přiškrtí Babiš, bez Babiše nebudou koryta. A tak co nám zůstává? No přece církevní restituce!

Toto téma vždy zaručeně rozvíří vášně a voličům oněch dvou partají, jež by církve tak rády okradly, příjemně polechtá žaludky. Tou druhou partají je přímou demokracii již od svého vzniku prosazující KSČM, onen zloděj, jež nyní křičí, aby o tom, je-li zlodějina přípustná, rozhodovali voliči. Zkrátka a prostě:

Frantík z Horní Dolní ukradl Pepíkovi zahradní sekačku a dva rýče, které dotyčný potřebuje, anžto pracuje jako zahradník. Tyto se našly v jeho garáži. Roky Frantík odmítal vrátit cizí nářadí a Pepík trpělivě čekal. Frantík je na vsi všeobecně oblíbený, kdežto Pepík je podivín, co nechodí do hospody a dosud si nenašel babu. Prostě exot, kterého nikdo ve vsi nemá rád. Pepík se po letech čekání obrátil na soud, který rozhodl, že Frantík Pepíkovi musí jeho majetek vrátit a navíc mu vyplatit kompenzace za sekačku, kterou rozbil. Frantík se vysměje - Pepíkovi i soudu - a prohlásí, že vyhlásí referendum o Pepíkově majetku, anžto hlas lidu, hlas boží.

Úvahy o tom, na jaké morální úrovni jsou obyvatelé Horní Dolní, přiřknou-li ukradený majetek Frantíkovi a posvětí tak krádež, ponechám stranou. Raději se pojďme alespoň ve zkratce podívat na celý problém a bez propagandy a hysterie rozeberme jednotlivé výkřiky do tmy, kterými se představitelé oněch dvou politických stran snaží vytvářet nenávistnou a antiklerikální atmosféru:

Církevní restituce stát zruinují! Nebude na důchody, nebude na matky s dětmi a postižené!

I jako člověk, jež má s matematikou obrovské problémy a postrádá jakýkoliv cit a smysl pro tento předmět, si dokáži vypočítat, že roční náhrada vyplácená Církvím po dobu 30 let bude činit zhruba dvě promile státního rozpočtu. Jen solárním baronům stát ročně vyplatí zhruba pětkrát vyšší částku, proti čemuž se však naši drazí socánci nebouří, anžto toto téma pro ně není atraktivní.

Církve byly vyživovány státem téměř 60 let a nic jim nechybělo!

Církve si o žádné "vyživování státem" neřekly. Toto "vyživování" se začíná datovat rokem 1949 a bylo dílem soudruha Alexeje Čepičky, velkého to tajemníka pro věci církevní. Cílem bylo ovládnout církve, podrobit si je, udělat z kněží státní zaměstnance a mít tak vliv na přijetí do seminářů, svěcení adeptů a udělování státních souhlasů k veřejnému působení. Ano, právě díky soudruhům dnes ateistická většina národa platí duchovní všech registrovaných církví.

Sem tam byl nějaký ten neposlušný kněz umlácen či popraven, ale... jak praví současní soudruzi - drobné chybičky se udály.

Ať církve dokáží, jak k majetku přišly!

Nejtupější argument ze všech, leč hojně využívaný. Poté následuje žlučovitý výčet zahrnující křížové výpravy, inkvizici, upalování čarodějnic a pedofilii, přičemž dotyční obvykle nemají o těchto záležitostech ani ponětí. Tak za prvé, žádný z restituentů nemusel dokazovat, jak jeho předci k majetku přišli, jestli třeba náhodou děvečka Aninka v polovině 19. století nepodstrčila továrníkovi cizí děcko, a tak jej přinutila, aby si ji vzal, tudíž k tomu není důvod ani u církví.

K naprosté většině majetku církve, respektive zejména tedy Církev římskokatolická, přišla dary od bohatých měšťanů, šlechticů a panovníků. Tyto dary byly naprosto dobrovolné, byly jednak projevem zbožnosti dotyčných, druhak projevem sociálního cítění, neboť Církev římskokatolická v té době zaštiťovala poskytování veškerých sociálních služeb, od sirotčinců po nemocnice, rovněž poskytovala vzdělání.

Církve žádný majetek nevlastnily! Všechno měly jen zapůjčeno!

Církve pochopitelně měly majetek vždy, mluvíme-li o Církvi římskokatolické, měla jej již za Ježíše Krista, jímž se občas nějaký ten soudruh rovněž ohání, kdy apoštolové vlastnili pokladnu a ti znalejší vědí, že jejím správcem byl smutně proslulý Jidáš Iškariotský.

Majetek Církve římskokatolické je například v Rakousku historicky velmi rozsáhlý, což jednoznačně odporuje teorii, že od dob Josefa II. Církev žádné majetky nevlastnila. Restituce - i když jen částečně, protože odluka církve od státu zde neproběhla - proběhly i na sousedním Slovensku, tudíž se zdá, že ani argument alá Masaryk neobstojí.

Zcela se však při tomto nenávistném bučení opomíjí fakt, že samotné restituce dávají církvím pouze možnost o jednotlivé majetky přihlásit. Církve musí dokazovat, že byly jejich vlastníky!!! Musí doložit záznamy v pozemkových knihách, musí doložit vlastnictví k 25. únoru 1948! Tudíž je úplně jedno, co si nějaký Franta z Horní Dolní myslí, nebo nemyslí, rozhodovat budou fakta a dokumenty.

Církev majetky rozprodá, Duka je na ramenou v síťovce odtáhne do Vatikánu, založí za ně síť nevěstinců, přesprejuje budovy na růžovo, každý pater obdrží svou kuběnu, na každé stavbě bude vlát vatikánská vlajka a uvnitř znít vatikánská hymna, ovládnou tuto zemi a podrobí její národ!!! atd atd atd (posbíráno v diskusích na parlamentnilisty.cz)

Velice stručně - do toho, co se svými penězi a movitými majetky jednotlivé církve udělají, může být ostatním naprosté ... no, nebudeme vulgární.

Papež František je skromný a sám říká, že Církev má být chudá!

Můj nejoblíbenější výkřik si ponechám na konec. Tato naprosto demagogická interpretace výroku papeže je totiž vrcholem drzosti a absurdity zároveň. Papež František totiž apeluje na chudobu jednotlivce, nikoliv instituce. Protože jak známo - kdo nic nemá, nemůže nikomu nic dát. Nebo už drazí soudruzi viděli nemocnici postavenou ze soplů z frňáku?

Papež nebrojí proti penězům, jež Církev má a mít musí, chce-li udržovat síť nemocnic, hospiců, sirotčinců a škol po celém světě. Žebrák žebrákovi při nejlepší vůli z jeho bídy nepomůže. Papež, po vzoru svého jmenovce Františka z Assisi, apeluje na církevní představitele kvůli osobní chudobě. Tato osobní skromnost nemá nic společného s Církví ožebračenou, tak jak ji ve svých mokrých snech vidí Filipové, Ransdorfové, Petříkové atd.

František z Assisi chodíval celý život v roztrhaném řeholním hábitu a nevlastnil žádný majetek. Nikdy ovšem nezpochybnil bohatství tehdejší Církve, jež bylo využíváno k sociálním a jiným službám. Zároveň, když šel František nakupovat mešní roucha a pluviály, ani ty nejkrásnější a nejdražší mu nebyly dost dobré pro slávu Boží. Chudoba, v níž žil, byla totiž čistě chudobou osobní.

Abbé Pierre, nedávno zesnulý mnich a jedna z nejpopulárnějších osobností Francie ve 20. století, chodíval ze začátku žebrat, aby svým bližním z řad bezdomovců měl co dát jíst. Nakonec vybudoval síť sociálních zařízení, přičemž majetek jím založených organizací by se dal zcela jistě označit jako bohatství. Sám Pierre však žil skromně. Soudruzi by jej ovšem nejspíše označili za boháče, jež plive na odkaz Ježíše Krista a vzpírá se zásadám papeže Františka.

Pod čarou:

Až teprve nyní jsem si všimla, jak je hojně zneužíváno tvrzení, že majetek získají i církve registrované po roce 1989, tudíž se nejedná o vyrovnání, ale o dar. Už nevím, kdo první vypustil z úst tento polovičatý blábol, napadá mne spousta jmen, ale nehodlám nikoho křivě obviňovat. A tak po tisící, snad to alespoň někomu pomůže:

Římskokatolická církev se zřekla části (téměř 20%) ze svého vyrovnání v prospěch ostatních církví, tedy i oněch malých církviček, jež vznikly po roce 1989. Dotáhne se tak odluka církví od státu. To je tedy důvod, proč i tyto malé církve registrované až po pádu totalitního režimu, nemající žádný majetek k 25. únoru 1948, dostanou jisté peněžité sumy.

Autor: Lucie A. Sulovská | středa 20.11.2013 19:01 | karma článku: 46.17 | přečteno: 13814x


Další články blogera

Lucie A. Sulovská

Alfie Evans, poznámky a poučení k případu

Případ britského chlapce Alfieho Evanse sleduji skoro od začátku, poslední týden velmi intenzivně. Za několik málo dnů jsem k němu přischla více, než jsem původně chtěla. Toto je moje obsáhlé zamyšlení nad ním. Braňme si svobodu.

28.4.2018 v 7:44 | Karma článku: 45.62 | Přečteno: 18741 | Diskuse

Lucie A. Sulovská

Ztracený život Tomasze K.

Prvního dne roku 1997 bylo na území obce Miłoszyce nalezeno tělo patnáctileté Malgorzaty K. Dívka byla brutálně znásilněna a ještě živá zanechána na dvacetistupňovém mrazu, kde umrzla.

16.3.2018 v 19:17 | Karma článku: 36.11 | Přečteno: 2295 | Diskuse

Lucie A. Sulovská

Jak umřela Zimbabwe

Pojem „banánová republika“ poprvé použil americký spisovatel William Sydney Porter, známější pod pseudonymem O. Henry.

5.12.2017 v 21:00 | Karma článku: 35.24 | Přečteno: 1641 | Diskuse

Lucie A. Sulovská

Ve světě utlačitelů a utlačovaných

Žádná identita není neutrální ve světě, v němž existují jen utlačovaní a utlačovatelé. A je nemožné být zároveň utlačovatel a utlačovaný.

30.6.2017 v 16:35 | Karma článku: 31.42 | Přečteno: 1619 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Eva Svobodová

Město Brno si objednalo urážku státní vlajky a ponížení části obyvatel. Za vaše peníze.

Brno. Angažované představení, kde Ježíš znásilní muslimku a herečka si vytře k...u českou státní vlajkou. Objednalo a platilo Město Brno jako vzkaz svým občanům. Za čtvrt miliónu z vašich daní.

27.5.2018 v 13:06 | Karma článku: 19.26 | Přečteno: 141 | Diskuse

Jan Ziegler

Neschopnost povstalých Stavů vedla k bělohorské porážce

Před pár dny tomu bylo 400 let, kdy vzbouření Stavové 23. května 1618 druhou pražskou defenestrací zahájili Třicetiletou válku. Jejich nepromyšlená akce je nakonec zničila.

27.5.2018 v 12:40 | Karma článku: 6.23 | Přečteno: 101 | Diskuse

Tomáš Flaška

S Malajsijským letadlem nad Ukrajinou je to jasné jako facka

Ale co vlastně? To by si měli právě hybridní zpravodajci z Moskvy, jejich zdroje u nás, a jejich pátá kolona všude na světě, prvotně ujasnit.

27.5.2018 v 12:13 | Karma článku: 19.87 | Přečteno: 452 | Diskuse

Vladimíra Bošková

Zákon o důstojné smrti

V českém parlamentu "leží" návrh zákona "o důstojné smrti". Pokusme se tento pokus porovnat s obdobnými normami v zahraničí.

27.5.2018 v 11:14 | Karma článku: 8.14 | Přečteno: 150 | Diskuse

Jan Dvořák

Záchranná služba, dobrý den - jakou máte diagnózu, že k nám voláte?

Autor se omlouvá všem zdravotníkům, kteří mají dostatek trpělivosti a zachovají si chladnou hlavu i v případech, kdy se může zdát, že klient chce Záchrannou službu evidentně zneužít jako taxi, a měl by za příjezd proto zaplatit.

27.5.2018 v 9:01 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 574 | Diskuse

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.